Wednesday, July 27, 2011

Semua Orang Berpotensi Untuk Menjadi Cacat

Semalam despatch tempat kakak aku keja kena simbah asid oleh perompak. Dia pegi cashkan check 17k. On the way balik, singgah stesen minyak. Time tu dia kena rompak. Dah rompak sudah la..binatang bongok tu terus simpah asid ke muka dia. Jahat gila nak mampos. Vavi pun tak sejahat tu. Kesian org tu...abih rosak muka dia. Semoga dia cepat sembuh dan blh kembali kerja macam biasa. Kesian anak-anak dia. Hari tu baca paper, nurse kena simbah asid oleh orang jahat yang nak larikan kereta dia. Dulu kawan gegel aku kena simbah asid kat depan The Mall. Itu lagilah. Tak pasal2 kena. Xtau pape tetiba splasshhhhh kena simbah. Apa derang dapat dengan buat macam tu tak tau la. Tak tau la apa nak jadi dengan dunia sekarang. orang jahat ada di mana2. Takutnya lahaiiiii >_< Mintak dijauhi sangat2 benda-benda macam ni dari aku,keluarga aku, keturunan aku, kawan2 aku, keluarga kawan2 aku dan keturunan kawan2 aku. Mohon sangat. Tak buleh bayangkan kalo aku jadi mangsa. Macamana agaknya aku nak berdepan dengan dunia. Macamana aku nak datang keje. Macamana aku nak p site. Macamana aku nak p gym. Erkkkkkk Dulu aku ada tengok Nona ke Majalah 3. Ada sorang lelaki india ni eksiden kat tempat keje..putus kaki. Dia kata - "Semua orang berpotensi untuk menjadi cacat" Aku ingat kata2 tu sampai sekarang. Tak kiralah cacat macamana pun tapi semua orang berpotensi untuk dapat. *takut* Bila ingat kata-kata uncle ni terus terpikir...walaupun aku tak cantik tapi at least aku tak cacat. Walaupun aku selalu merungut muka aku tak balance, tp sekurang2nya aku ada mata, idung dan mulut. Walaupun aku pendek, at least aku ada kaki. Walopun aku gumuk tapi aku ada tangan. Syukur Alhamdulillah. Jadi kalo anda berwajah cantik, bersyukur sajalah. Tak payah la nak hena-hena orang (atau hena aku) sebab wajah anda pun berpotensi untuk menjadi buruk.

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates