Friday, September 9, 2011

Saya Tak Maki, Saya Doa Sebab Saya Orang Baik2 (sesekali masuk bakul apa salahnya)

sejak peristiwa 10/6/11 lalu, Cik Som memang tak balas lagi sms dari En Non. Ada jugak mat tu sms dua,tiga kali tapi Cik Som terus delete. Sakit katanya nak baca,simpan dan ulang baca lagi sms tu. Sakit sangat2. Tengok nombor tel En Non pun rasa macam nak terkeluar segala isi badan (sebab sakit sangat)

Malam tadi masuk lagi 1 sms. setelah sekian lama cik som tak balas semalam dia tergerak nak balas dengan harapan itu sms terakhir En Non. Biar En Non paham Cik Som tak nak En.Non ganggu dia lagi dan Cik Som memang benar-benar maksudkannya.

En.Non : Awk da xnak kwn ngan sy ke 10.12pm

Cik Som : perlu ke 10.30pm

En.Non : mmm xpela 10.35pm

Cik Som : mati hdp blk pun sy takkan lupakan mcmana awk kenakan sy. dunia akhirat sy xmaafkan 10.40pm

En.Non : yela sy jahat awk kan baik...sy minta maaf byk2..kalo awk benci sy..sy xkan ggu awk dah pasni.take care bye 10.41pm

Cik Som : lg bagus. sy mmg baik. awklah org yg jdkan sy jahat. semoga anak cucu awk rasa apa yg sy rasa 10.46pm

En.Non : ckpla ape awk nak ckp pun..sy tima je..mmg slh sy..sy tggung suma slh sy 10.48pm

Cik Som : kisah apa sy awk nak tggung ke x tanggung. yg sy tau kat dunia mana pun sy ada,sy xkan maafkan awk.kalo ada saki baki pic sy, delete. sy xhalalkan apa2 pun yg awk tg. sy mengaku sy bodoh tp awk xde hak nak pijak sy.sy benci awk dunia akhirat.hr ni awk wat kat org..esok2 org buat kat anak cucu awk. jgn msg sy lagi! 10.57pm

En.Non : maki hamunla...mmg ptut pun awk maki hmun sy 11.03pm

Cik Som : sy tak maki sy doa sebab sy org baik2. -n- 11.05pm

En Non : awkk... 3.13am

Cik Som sendiri tak sangka dia boleh tulis mcm tu kat org yg dia sangat sangat sangat sayangi satu ketika dulu (sekarang pun sebenarnya)
Cik Som menangis sampai pkl berapa xtau. Terlelap macam tu. Hari tu masa bulan posa, Cik Som terjaga tengah malam, hati dia rasa lapang sangat...lebih kurang pukul 3.30++am. Lalu Cik Som ambik wuduk dan sembahyang. Lepas sembahyang, Cik Som berkata pada diri sendiri yang dia sudah memaafkan dosa sesapa yg ada buat salah dengan dia termasuk si En. Non dan si mekanik yang paww rm1k lebih tapi tak repair kete dia. Itupun Cik Som dah halal dan maafkan. Selebihnya biarla antara dia dengan Allah. Tapi Cik Som tak penah cerita dengan sapa-sapa pun.

Tapi kadang-kadang bila Cik Som rasa sakit, Cik Som jadi benci balik kepada En.Non. Dan semalam Cik Som bagitau semua apa yang dia rasa kepada En Non dan dia benar-benar maksudkannya. Mungkinkah maaf Cik Som dulu tak cukup ikhlas atau sebenarnya Cik Som masih belum bersedia memaafkan En.Non.

Tapi jauh disudut hati Cik Som, dia tak rasa dia akan bencikan En.Non selama-lamanya. Satu hari nanti pasti dia akan maafkan,lupakan dan tersenyum melihat En.Non bahagia. Satu hari nanti kalo Cik Som pjg umo. Kalo umo Cik Som sampai petang ni je..ntahla..

Dan hasil dari semua ni..pagi ni bangun mata Cik Som jadi mata zombie


maka amatlah afdal Cik Som mengenakan kontek lens supaya mata lebih kelihatan segar bugar gitu

4 comments:

~~Ap Hasnida~~ said...

alahai cok som...mmg sangat sakit bile mengingatkan sum1 spesel lukakan hati kite...nk lupakan boleh tp mmg payah...

G-A-D-I-E-Z said...

semoga beliau dapat melupakannya 1 hari nanti

anie said...

yg penting, mata cik som kembali bersinar pas pakai kontek lens...:D

smoga cik som kan jumpa/kapel org yg bkali2 ganda lebih baik dr en non...insyaAllah..amin

G-A-D-I-E-Z said...

harus anie...penampilan harus dijaga walo dalam apa jua keadaan - kata cik som hahhahaha

aminnnnn - kata cik som jugak

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates