Monday, November 21, 2011

Lupa Renew Lesen Lagi...

Hari ni pagi-pagi buta lagi dah pegi JPJ Wangsa Maju. nak renew lesen. Senang buat kat JPJ cepat. 5minit pun tak sampai. Wangsa Maju pun bukannya jauh benor. Tak payah guna map.

Lesen aku dah mati. Lama dah rupanya. Bulan 9. Tapi seperti tahun-tahun sebelum ni, aku lupa nak renew lesen lagi. Mati bertahun pun aku masih gigih drive kulu kilir. Relax je mengabahsendirikan jalanraya. Syukur polis tak tahan.

Tahun 2010 lesen aku sepatutnya tamat 3/5/10 tapi aku lupa. Aku sedar lesen aku mati masa aku kat kg. Balik bercuti kekdahnya. Lepas tu gelabah konon2 lesen baru aku hilang. Padahal tak renew. Renew ke tak pun aku tak buleh ingat. sedey. Tapi aku diam-diam je tak berani bagitau mak abah. Kalo bagitau memang kita akan kena kuliah subuh,zohor,asar,maghrib dan isyak.

4/5/2009 - 3/5/10
20/9/10 baru aku gigih p renew dengan harapan semoga pada 19/9/2011 aku tak lupa lagi.
Tapi hampeh. sama je. Sumpah aku tak ingat dia mati. Sedar-sedar je dah bulan Nov hehehhe

Jadi ini lesen baru..
Taraaaa....21/11/2011 - 30/8/13. Asalnya aku nak buat 2thn, tapi tengok-tengok dalam purse aku cuma ada RM60. sedey lagi. Mana aku nak cari mesin ATM kat JPJ ni. Jadi aku buat setahun je. Tapi kali ni kena RM45. Caj pelarasan kekdahnya. Sebab sekarang ni tarikh tamat lesen dah ikut tarikh lahir. Jadi lesen kali ni akan meninggal dunia pada 30/8/13 . Semoga aku aku tak lupa lagi dah. Amin.

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates