Wednesday, March 28, 2012

Menyempurnakan Senarai Harapan Ke 2

Cer usha belah kiri tu...tuuu..tuuu belah kiri tu..scroll bawah sikit. Nampak senarai harapan seterusnya. Dah buleh kuar list dah tu..maklumle dah beli hehhehehehehe

Ni ha..belinya dah lama, hari sabtu lepas lagi kat Jusco Maluri lepas aku perang besar dengan makcik tua kat ofis ni . Sampai beliau datang kat aku suruh aku pukul dia sambil berkata " u hit me now!!!hit me nowww!!!! Jerit macam pompuan meroyan kehkehkehkehe dia pikir aku gila macam dia ke... harapan la aku nak g pukul-pukul orang sesuka hati walopun aku blajar kickboxing (eksyen itu perlu walopun blajar 6 session sahaja kehkehkehkeh)

Sekarang semua bos dah tau hal ni. Hada haku kesah. Tau je la orang panas baran mcm ai ni mana buleh tahan kena kutuk dan perli secara terang terangan TIAP-TIAP hari selama hampir 4 bulan. Kalo nak kutuk pun tunggu la aku tak de, aku tak dengar tak de la sakit jiwa raga sangat. Ni sah-sah aku dengar dia kutuk aku, ingat aku batu ke?

Motip aku meroyan dalam topik senarai harapan????
mari lupakan

Motip senarai harapan kedua didahulukan senarai harapan pertama diutamakan adalah sebab aku nak bagi benda alah ni kepada amak apak sempena anniversary derang yang bakal menjelma tidak lama lagi. Kami anak menantu dah plan nak celebrate serba sederhana nanti. Jadi beli la hadiah sikit buat memeriahkan suasana.

Lepas beli tu, bawak balik rumah pakat try la sorang seduduk. Nak try lama-lama takut rosak pulak, tak sempat kat amak apak. Tapi bestla. Nak beli yang gambar Andy Lau duduk tu tak mampu. Gilo kaw 19k... kalo aku ada duit sebanyak tu harus aku settle kan hutang kete dulu. Jadi ini je la yang mampu.. Osim URelax harganya RM498. Mudah alih gitu. Buleh dipasang di kerusi ke...sofa ke...kereta ke...

Aku bayangkan abah akan letak kat sofa depan tv..layan urut badan sambil tengok tv manakala mak akan ambik turn lepas abah p masjid. Mak akan pasang kat sofa depan, duduk sambil baca Quran.
(Imaginasi penulis sahaja kehkehkehkeh)

Semalam aku pun g la beli wrapping paper. Wrapping paper konon...kat rumah aku panggil ketas bunga je..(hambik kau!). Mahal nau kertas bunga zaman sekarang ni ye. Dulu-dulu aku beli buat balut buku tiga posen je..yang tebal sikit nam posen. Tapi jarang la beli yang nam posen tu..abah tak bagi. Maklum la orang susah..nak beli pulak banyak, buku sekolah banyakkan.
(syukurlah beliau mempunyai anak yang kretif seperti ai, balut buku guna kain perca...save bajet tau..cikgu pun kagum)

Ini Rm1.50 sekeping. Tapi kedai tu jual 5 keping RM6. Disebabkan kotak tu besar, aku tak tau nak bajet berapa keping kertas diperlukan. Lalu aku beli 10 keping. Hambik! kau bungkus semua kotak yang ada dirumah tu. Yang corak ini saja yang ada stok untuk 10 keping.. taram je la, walaupun agak lemas perut melihatnya.

Dah alang-alang tak pegi gym tu, balik awal, balut la hadiah kan. Dengan susah payah gitu sebab kotak ni besar dan berat. Tapi separuh je siap, malam ni sambung balut lagi.

http://www.emocutez.com

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates