Wednesday, April 18, 2012

1 jari sakit = kecoh 1 dunia

Kisahnya semalam aku buat bihun goreng singapore untuk makan hari ni. Gigih aku masukkan sayur banyak-banyak. Pejam mata nak makan sayur sebab aku adalah manusia yang tak makan sayur hijau...tapi syukurlah dah dapat syafaat untuk makan walaopun kena paksa.

Pinggan yang aku isi sayur sawi tu, aku letak rapat je dengan api dapur. Ada la dalam 30minit pinggan tu bersauna kat situ. Tiba saat dan ketikanya, aku pun nak masukkan sayur dalam bihun goreng tu, terus angkat pinggan. Tak terpikir pinggan tu panas...yakin je aku pegang. Hah hambik kau..panas nak mampos.. maka melecurla jari telunjuk kanan aku.

Sikit ni je...takdela sampai kena masuk ICU pun..hehehe ni lepas aku sapu minyak kelapa dara dan lumur dengan bedak sejuk Tabloq sebelum tido.

Pedihnya la yahamat. Nak kupas ikan bilis pun guna 4 jari. Nak angkat gayung cedok air mandi pun kena guna 2 tangan, sebab kudrat 4 jari tak mampu nak angkat. Pegang sudu nak makan pun susah sebab kena guna 4 jari. Haa baru kau tau macamana rasanya jadi orang kurang upaya. Tu baru kurang 1 jari (temporary saja) Kalau kurang 1 tangan macamana la agaknya. Erk...taknak fikir. Syukur alhamdulillah aku diduga seperti itu.

Macamana la orang-orang special yang tak de kedua-dua tangan buat semua benda tu. Memang mereka betul-betul special!

Ini. Muhammad Zhariff. Berenang sejauh 6.5km dari Pulau Kapas ke Pantai Peranginan Kelulut, Marang, Terengganu (sumpah aku tak tau kat mana pantai kelulut tu)
Aku yang ada 2 tangan ni pun tak tau berenang. Kau campak aku dalam laut memang aku mengucap 2 kalimah syahadah je la.

Pakcik ni pulak. Relax je bawak kete. Aku hari ni jari telunjuk 1 sakit pun rasa seksa nau nak pusing stereng. Sib baik bawak kereta kat Malaysia...kalo bawak kat Amerika macamana nak tarik gear.

Makcik ni pulak kerjanya menjahit. macamana makcik buat, makcik?? sumpah makcik terer!

Dan ramai lagi kat luar sana yang terer-terer belaka. Buleh melukis, menulis, menganyam walopun tak de tangan. Aku 1jari melecur dah kecoh kat blog. Ni dalam kepala tengah pikir macamana aku nak buat Bodypump esok dengan jari telunjuk sakit. Lahaiiii macam kritikal nau je....hehehhehe
(aku penah tengok lelaki tak de 1 kaki dok workout kat gym. Orang ada 2kaki pun malas senaman...dia 1 kaki je rajin dan kuat. Aiols kagum rasanya..nak je pegi berkenalan..buleh ambik gambar buh kat blog kekekkekeke)

Terima Kasih Ya Allah..aku manusia sempurna. Syukur Alhamdulillah.

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates