Tuesday, May 29, 2012

Emas dan Perak Milik Mereka

Masa balik kampong hari tu, si Amirul dengan Alia pegi pertandingan taekwando kat SMK Pendang.
Si Amirul ni tali pinggang hijau. Adik dia, si Alia baru kuning sebab baru masuk je.
Amirul ni jangan cakapla, asal aku balik kampong je, mesti nak tunjuk gaya taekwando dia tu. Bajet stail la khennn.
Alia pulak sejak mengikut jejak abang dia, suka nau tumbuk aku.Dah la badan padat isi2nya, menderita kesakitan aku.
(motip aku asyik dibuli anak-anak?)
>_<

Lebih kurang pukul 6pm, sebelum kami keluar berhibur Amirul call aku.
Perbualan di alih bahasa dari bahasa kedah untuk pemahaman bersama kehkehkeh
Amirul : Makndak, tau kan abang lawan taekwando
Aku : tau, kenapa?
Amirul : ni abang ada berita buruk ni untuk makndak ni..abang dapat gold medal, adik dapat silver
Aku : ooo bagusla…tahniah. Abih kenapa buruk?
Amirul : buruk la untuk makndak, sebab makndak kena bagi hadiah hahahhaha ok see u tomorrow makndak (terus letak telefon)
Dibuli lagi.
>_<

Tepek la sikit pic & video anak-anak berlawan.
Wamap la uolss....aku nampak macam vontot je naik tu hehhehehe


Cik alia menentang lawannya. Dia yang biru kawad kat tengah gelanggang tu.Teknik berlawan ala-ala tarian joget lambak sikit. Hampunkan je la…


Tuan Amirul pulak menentang lawannya.Beliau yang merah.

Dan ini hasilnya...Amirul dapat emas, Alia dapat Perak. Makndak? dapat tengok je...

Syabas kanak-kanak.Bangga dengan kamu berdua.

Tapi kesiannn dgn si pemegang pingat emas tu...balik rumah kena buli dgn adik-adik pupu kehkehkehkehkeh

gigih cik anis pukul abg mirul dengan bantal sofa nek, tuan adam pulak pulun tumbuk...abg mirul pun redho je buat-buat jatuh sambil meraung-raung. apa lagi bangga la budak-budak ni..konon dapat belasah abg mirul
>_<

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates