Friday, August 10, 2012

Kuih raya didahulukan, kerepek diutamakan

Hari selasa lepas aku p borong kerepek dan kuih raya dua 3 jenis. Kat Banting nuu.. gila gigih. sapa boleh melawan kegigihan aku?

Hasrat dihati nak beli kerepek je. Katanya kerepek Banting murah dan sedap. Tapi aku tak pernah try. Jadi membuak2 la rasa nak cuba tu kan.

Perjalanan gila lama. Dua tiga kali aku tertido, bangun, tetido balik dan bangun balik. Adam siap tanya - "kita nak p tok abah ke (blk kg la maksud dia)"
Dia feeling balik kampung sebab lama kat atas highway. Ala2 nak balik kampung.

Sampai sini tepat2 pukul 10. Kuar umah pukul 8++ *menangih* Walopun dah pukul 10, tapi orang ramainya lahai. Beli pulak banyak-banyak. Orang bisnes kot. Datang dengan lori, van la. Tapi memang betul murah la. Cuma banyak kerepek yang aku suka dah abih. Sedey. apa nak buat, kena la cari kat lain.

Kat 1 bilik, ada kuih raya. Banyak pilihan. Tapi aku tak ambik gambo sebab tengah tekun menyoping gitu. Ambik la dua,3 jenis yang berkenan dihati. Yang lain pun teringin jugak, tapi mengenangkan tak de sapa nak makan nanti, terpaksala aku mengehadkan pengambilan. Mengikut pengalaman di tahun-tahun lepas, kuih raya selalu tak abih..last-last buang gitu je.
Teruknyaaa.
Tapi selalunya kerepek dan spesis-spesis yang sewaktu dengannya habis dimakan.

Jadi ini je la yang aku beli. Kuih raya sebekas dua..popia gulung, popia pedas,popia nestum (kang ada yg jd Liana Popia ni -_- )

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates