Monday, December 31, 2012

Babai 2012



 Hari ni ialah hari terakhir 2012. Rasa macam baru je tulis entry terakhir 2011 dah habih 2012. Tapi hari terakhir 2012 bukanlah bermakna terakhir dalam hidup. Jadi tak perlu sedih kalau ada impian yang belum tercapai. In shaa Allah, perjalan masih panjang.Banyak lagi yang boleh dicapai.

Cepatnya masa terbang. Seperti yang aku nyatakan dulu, aku masuk tahun 2012 tanpa sebarang azam dan matlamat. Dengan konsep – apa nak jadi,jadilah, aku lalui hari-hari di 2012 dengan hanya tawakal tanpa ada sebarang rancangan atau matlamat hidup. Kedengaran agak bengong tapi Alhamdulillah, segala-galanya berjalan lancar (kuang ajo betoi,aku taip ‘lancar’ 14 kali dok tukar jadi ‘Lancer’..mcm buleh baca hati & perasaan pulak computer ni….)

Flashback balik  apa yang best & tak best ditahun 2012…
1.       Tahun sakit aku. Dari awal tahun sampaila ke hari terakhir, sakit sahut menyahut gitu. Baik sakit ni datang sakit ni. Sampai tak boleh nak bergiat cardas dia gym. Takpelah, penghapus dosa mungkin hihihi

2.       ‘Perang’ di tempat kerja. Kaw kaw gaduh dengan Mary sampai buat report kat management. Tapi takpe, sebab keberanian aku berperang, sekarang semua orang boleh bekerja dengan tenang dan aman 

3.       Tahun ‘sendirian’. Aku rasa sepanjang tahun ni, beberapa kali je hp aku bunyi, itupun pasal hal keje & keluarga & kawan-kawan. Aku pun dah lupa camano rasanya bermesejan  dan berkolan hingga ke tengah malam. -_-

4.       Banyak rahsia terbongkar. Banyak hikmah terbongkar jugak. Semuanya aku dapat dengan 100% bantuan Allah. Dengan cara yang orang lain akan cakap “iyeeeke?????...kau tok bomoh ke apa wei..”. Yang pastinya aku bukan tok bomoh, tok mudim mahupun tok bidan. Semuanya dengan kehendak Allah.TQ Allah!

5.       Gelang emas kesayangan aku hilang :( tapi bersyukur jugaklah,peringatan dari Allah supaya jangan lupa bayar zakat! Sib baik dia hilangkan gelang je, kalo dia hilangkan yang lain...ohh tak sanggup nak bayangkan

6.       Rezeki yang tak pernah putus. Alhamdulillah lagi. Gaji naik,pangkat naik.  Masa aku nak beli Sarajane, aku tak payah bayar balance hutang bank Cik Surie (apantah org panggil proses tu) sebanyak RMxk sebab kacaq& bacaq tulun bayarkan. Rezeki jugak tu. Selamat duit aku ribu2. 

7.       3 dari 5 senarai kehendak aku Berjaya aku miliki. Yang keempat bakal menyusul. yeeehaaa. Tahun ni nak senarai yang lain pulak :D

8.       Tengok anak-anak (menakan :p) membesar dengan sihat dan Berjaya. Tengok Amirul dapat 5A dan masuk asrama penuh, Alia terer teakwando,  Adam dapat Pelajar Wawasan dan Anis dah pandai bercakap, cepat belajar, pandai bergaya  *mood- tumpang berbangga*

9.       Tengok mak & abah kami sihat. Tengok abah yang semakin dihormati dan disegani orang. Syukur…

10.   Tahun perubahan. Tiba-tiba rasa nak berubah. Takde sapa paksa tak de sapa suruh. Semuanya datang dari Allah. Mungkin doa mak dimakbulkan. Dan aku takkan lupa apa yang aku nampak dan mimpi pada 19/10/12.


Senyum sambil berbaik sangka dengan Allah.
Kesimpulannya Allah sangat sayangkan aku dan orang-orang disekeliling aku pada tahun ini. Ketika Dia bagi aku perkara baik, Dia tiupkan rasa syukur. Ketika Dia berikan perkara buruk, Dia tiupkan rasa sabar. Baik dan buruk semuanya aku terima dengan hati yang redho,terbuka dan rasa syukur. Allah, aku yakin Kau akan berikan aku yang lebih baik di Tahun 2013. Dan aku yakin doa aku akan dimakbulkan. Ye!dimakbulkan!pasti dimakbulkan!

Welkem 2013. Aku dah bersedia menghadapi cabaran!

cewahhhh….pengaruh Fear Factor selebriti la ni… Elfira&Ajak, Jehan &Mejar Faiz cayuk!cayuk!!!!! (tetibe…) 

Template by:

Free Blog Templates