Wednesday, December 19, 2012

Pelupa je bukan Alzheimer

Pagi tadi aku pegi klinik sebab telinga ni sakit melampau-lampau. Dah pekak sebelah pulak tu. Sampai di kaunter, aku pun bagi IC. Budak jaga kaunter tu tanya, "penah datang tak kak?" "tak penah" "ok...eh takla akak dah penah datang, dah 3 kali dah" Budak tu pun baca tarikh kedatangan aku tu. aku = errkk? kenapa aku tak ingat langsung tentang klinik tu. Aku pegi situ sebab Aja kata bagus. Tak ingat pulak sebelum ni aku penah pegi situ. 

Disuatu pagi yang dingin, aku pun dengan tenangnya nak kuar pegi keje. Tapi cari kunci kereta tak jumpa. Cari punya cari macam orang gila, akhirnya aku jumpa kunci kereta dalam almari siap tindih-tindih dengan baju. Dan aku tak ingat bila masa aku letak kat situ. Suatu tengahari, aku berhajat nak pegi Carrefour Wangsa Maju. Lalu aku pun gerak menggunakan Duke. Tapi tiba-tiba aku lupa mana aku nak pegi. Apa aku nak buat. Aku berhenti kat tepi tol dan fikir mana aku nak pegi. Apa aku buat kat Duke ni. Lama bertafakur baru aku ingat ooo aku nak p Wangsawalk. ok, aku pun pegi Wangsawalk. Sampai di Wangsawalk, baru aku teringat tujuan sebenar aku nak ke Carrefour. 
*pengsan*

 Mak aku selalu cerita itu ini itu ini, tapi sesungguhnya aku harom tak ingat langsung semua situasi yang mak aku cerita tu. Tak ingat langsung aku ada dalam situasi tu. 

Aku selalu lupa aku dah kunci kereta ke belum. Jadi aku kena patah balik untuk check aku dah kunci kereta ke belum. Aku lupa aku dah kunci pintu ke belum, jadi aku kena check berkali-kali. Aku lupa aku dah makan ubat ke belum, jadi aku makan lagi, lepas tu aku sedar..ooo dah makan rupanya. Aku lupa aku sembahyang rakaat ke berapa.Lupa..lupa..lupa dan lupa...apa dah jadi ni? 
*prfffffffffffffff..lalu tunduk memandang tanah

Meimei kata dalam cite cina, bila seseorang tu dapat tau dia ada alzhaimer, dia akan mula tulis diari. Bila dia lupa, dia akan baca balik diari dia. Jadi memang sewajarnyalah aku tulis blog, bila agak-agak lupa, boleh check blog balik. Tapi kalo lupa password blog, padan muka haku! 

Tapi aku bukan alzheimer..aku pelupa je.. (sedap sikit dengar kan) banyak benda nak pikir kan hehehe. Melalui hincik gugel, aku jumpa penawar semulajadi bagi penyakit pelupa. Ok lepas ni kena makan banyak-banyak menda ni. 
Buah anggur hitam,susu,air zamzam,kismis,jus karot&madu,kurma,epal,tempe,ikan tuna,madu lebah dan air soya.  Semoga otak aku kembali cergas cerdas.

Template by:

Free Blog Templates