Friday, October 7, 2011

Persamaan antara saya dengan Steve Jobs

Satu dunia tau si pengasas Apple, Steve Jobs dah meninggal dunia semalam.
Terima kasih Encik Jobs kerana memberi 'sesuatu' kepada dunia

Bila baca berita kematian dia semalam, aku perasan antara kami ada persamaan. (waaahh)
Kami mempunyai masalah di bahagian pankreas. Dia meninggal sebab kanser pankreas kan. Pankreas dia rosak la tu..hhaaa kan sama ngan aku. (itu je le sama...harta kekayaan dan tahap ketereran harom tak sama /blush )

Aku penah masuk spital akibat menghidap radang kanser atau nama yang lebih dgr kritikal-pankreatitis. Tapi Encik Jobs ni kena kanser pankreas. Lagi teruk. Aku dah search kanser pankreas dengan pankreatitis tak sama. kanser pankreas lagi teruk. Syukurlah...Cuma sama kat pankreas je (nak jugak cari persamaan tu muahhhaaa)

Antara tanda-tanda kita sakit pankreatitis ialah demam yang teruk dengan tiba-tiba. Panasnya melampau2. Selera makan menurun secara mendadak. Aku ingat malam aku demam teruk tu, 1 famili tengah makan durian (peberet chek tuuu) tapi aku tak de selera langsung nak makan. Sentuh pun tak. 2,3 hari kendian, mula muntah-muntah. Masuk makanan kuar balik. Dan perut kita jadi sakit yang amat. Pas masuk hospital baru tau kena pankreatitis. Kira kat hospital tu aku la pesakit paling kronik sekali. Doktor yang paling besar pun turun memantau. Hebat ai cam artis taw.. -_-

Time tu sakit sampai tahap abah baca yassin tepi telinga. Wayar sana sini.Aku rasa tok imam, tok penghulu, tok gali kubur semua tunggu signal je nak jalankan tugas.

Tapi itu cerita 14 tahun yang lalu. Alhamdulillah, berkat doa mak abah & famili, aku sembuh akhirnya lepas giat bertarung dengan maut. Dapat la hidup lagi sampai sekarang. Tapi menurut kata doktor yang rawat aku tu, sakit ni boleh ulang balik 10, 15 atau sekaliganda umo pesakit tu. gitu pulakk (doktor tu bernama Doktor Razali, asal terserempak kakak aku yg 1st tu je mesti masing2 tertunduk malu...ceh! )

kiranya time aku sakit tu umo aku 14, alhamdulillah 10 thn kendian iaitu ketika umo aku 24 thn, tak jadi apa-apa. Tapi harus diingat, sekarang umo aku 28 iaitu sekali ganda umo ketika sakit.
Ada yang jadi geng Steve Jobs gak kangg /no

Gambo muda-muda harus dimasukkan sekali supaya lebih sedap mata memandang hehe
Encik Jobs, Berehatlah Dengan Tenang.

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates