Friday, October 21, 2011

Today is Friday...


Ye hari ni hari jumaat. (pakai baju kurung khenn) Esok sabtu lusa ahad dah boleh membongkang kat umah
*xsabarnya*

Pagi2 jumaat nan mulia ni dah tertekan. nape? sebab jammed macam nak gila. (yeee semua org pun jem kann..tp blog aku, sukati aku la nak meroyan kat sini /wahaha )Perjalanan dari rawang ke PJ mengambik masa 3jam. haa hambik kaw. Dah buleh sampai Ipoh tu. Bertahan lagi sejam lebih dah buleh sampai Sg Petani. Lagi 1/2 jam dah buleh sampai Merbok. Balik rumah tidoq lagi baguih.

Keluar dari rumah dah stuck sejam. Hari-hari lain 5 minit pun tak sampai nak keluar ke jalan besar. hari ni sejam
*menangih*
kereta aku manual tawww...

Sebabnya kontraktor bodo bangang mana korek jalan..hambik kau belubang macam taik bintang jatuh lepas tu letak kon keliling dengan tanda AWAS dan tinggalkan macam tu ja. Apake bodoh ketamnya depa ni. Tak tau la apa motifnya. Dah banyak hari aku tengok terbengkalai macam tu je kerja tu. Jalan dari 2 lane jadi 1 lane. Sekarang ni aku tengok lubang tu macam makin membesar je. Agaknya sebab tu hari ni super duper jammed. Agaknya la.

Lepas tu biasa la hari jumaat, start dari Selayang sampai la ke PJ memang jammed tahap pahlawan. Pagi dan petang. Lagi-lagi kalau hujan memang menangih la dalam jammed.

Selalu aku harap opis aku istihar cuti pada hari jumaat. Jadi aku tak payah datang keje hari jumaat. mehehehehe
Dulu masa kecik-kecik, aku selalu berharap Kedah cuti hari ahad. Boring la cuti hari jumaat, kartun tak banyak. Kartun banyak hari ahad je. Bila besar skit, tensen tak buleh tengok melodi sebab melodi hari ahad.
(sekarang ni buleh tengok pun aku tak tengok /dig nose )
Jadi nakkkk sangat cuti pada hari ahad.

Dan sekarang ni Allah dah makbulkan doa aku untuk bercuti pada hari Ahad.
(kadang-kadang aku lajak sampai isnin..feeling company bapak sendiri)

2 comments:

Cik Bahgia a.k.a Zet said...

sila lah pindah ke pj dgn kadar segera.. haha

ChitiSaliana said...

kalo ai tukar keje ke klcc..maka wajarlah ai berpindah ke klcc :D

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates