Tuesday, April 10, 2012

Facebook Timeline & Duit Syiling Baru

Sakit hati nau aku dengan 2 benda alah ni.

Bukak facebook je...rasa lemas perut semacam je. Gila semak. Terganggu medula oblongata aku. Page aku tak de la berubah wajah lagi, tapi bila aku bukak page-page yang lain semuanya dah guna timeline (maksudku fb kedai-kedai, nak tengok-tengok barang sambil ber soping..yeayyyy, kalo fb individu ai tak kisah sangat). Kalo page sendiri senang, aku tukar balik je..tapi dah kedai orang kan...redho sajalah dengan pilihan tuannya itu.

Tapi makcik penin tengok. dengan gambar gedabak kat atas..pastu mana pulak aku cari photo ni..oooo kat sini..pastu mana pulak nak tengok profilenya..belek-belek...oooo kat sini.
(mungkin sudah tiba masanya berundur diri dari dunia anak-anak muda ni)

Satu lagi yang menggangu jiwa ialah duit syiling baru. Sumpah aku tensen bila tengok dan dapat duit syiling baru. Tapi apakan daya...saya hanyalah insan yang lemah...'mentimun' gitu. redho sajalah. 'mereka durian'.

Duit syiling rm0.50 dia kecik nau macam rm0.20, Pastu duit rm0.05 besar pulak macam RM0.10, Konpius aku. Pastu nak guna bayar parking Jaya 33 tak buleh, nak bayar parking nasik bawah pokok tak buleh, parking ikea tak buleh, nak guna ambik troli kat carrefour tak buleh. Nak bayar tol pun susah, dulu raba-raba je.. ooo kalo saiz ni kena 5 keping..kalo saiz ni kena 2 keping. sekarang, lepas raba-raba kena check dulu. kang tak pasal-pasal aku bagi rm0.20 2 keping.

Jadinya simpan je dalam beg duit. Selalunya aku masuk tabung je. Tak senang hati nak guna. Tapi yang positifnya...tak lama lagi penuh la tabung aku tu..buleh p Mekah.
Hehehhehehe


mood terkini : malas nak layan semua perkara (benda dan manusia). Sindrom penghujung usia mungkin.

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates